BIGBANG International lanceert Braziliaanse Vuvuzela en scoort miljoenenorder.

Het WK van 2014 in Brazilië belooft een onvergetelijk feest te worden, een feest van voetbal en ritme. BIGBANG International, de Eindhovense designstudio achter promotionele WK en EK successen voor Coca Cola, AB InBev, Heineken en de vuvuzela ontwierp twee unieke WK-items die de wereld verrassen met een opzwepende Braziliaanse samba sound. Maak je klaar voor de Caxixi en de Apito.

Hoewel de kick-off van het FIFA Wereldkampioenschap voetbal nog een half jaar op zich laat wachten, is BIGBANG International al helemaal klaar voor het grootse sportevenement. Algemeen directeur Francois Verhoeven: “Net zoals met de populaire vuvuzela tijdens het WK van 2010 in Zuid-Afrika, zijn we zo vroeg mogelijk gestart met onze grondige zoektocht naar dé musthave producten voor Brazilië 2014. Items die niet alleen leuke gadgets zijn; ze moeten ook een sterke binding hebben met cultuur en gebruiken van het gastland.” Deze zoektocht kwam succesvol ten einde met BIGBANG’s varianten op twee populaire, geruchtmakende Braziliaanse instrumenten: de Caxixi en de Apito.

Authentieke Braziliaanse instrumenten geïnspireerd door Dutch Design

“De Caxixi is onze sambabal en de Apito onze drie-toons sambafluit. Beide zijn ontworpen in onze eigen designstudio”, vertelt Creatief Directeur Serge de Warrimont. “De traditionele versies zijn enorme hits in Braziliaanse stadions. De Braziliaanse regering bestelde zelfs onlangs 180 miljoen Caxixi’s om uit te delen onder de bevolking. Dit laat duidelijk de enorme populariteit van de Caxixi zien. Wij zijn dan ook enorm trots dat wij als allereerste dit vrolijke, positieve sambageluid wereldwijd naar de voetbalfans brengen. Authentieke Braziliaanse instrumenten waaraan we een eigen, slimme draai hebben gegeven: een Dutch Design-draai.”

Zowel de Caxixi als de Apito worden momenteel geproduceerd op BIGBANG’s productielocatie in China. “De productie is gereed en de eerste orders zijn al uitgeleverd. In totaal hebben we het over honderdduizenden stuks voor de Benelux en reeds miljoenen stuks voor de wereldwijde markt. Dit is pas het begin”, aldus Verhoeven.

Kom ook alvast in de Braziliaanse sfeer door te kijken op:
www.caxixiworld.com
www.apitoworld.com